Content Marketing: Τι είναι και πως λειτουργεί

Το Content Marketing ή αλλιώς μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια μορφή μάρκετινγκ που επικεντρώνεται στη δημιουργία, δημοσίευση και διανομή περιεχομένου για ένα στοχευμένο κοινό στο διαδίκτυο. 

Το content marketing είναι μια στρατηγική προσέγγιση marketing που εστιάζει στη δημιουργία και διανομή ενδιαφέροντος περιεχομένου, με στόχο την προσέλκυση και διατήρηση ενός καθορισμένου κοινού, το οποίο στη συνέχεια θα προχωρήσει σε κάποια κερδοφόρα ενέργεια. 

Πρόκειται για μια εξελισσόμενη και επαναλαμβανόμενη διαδικασία, η οποία μπορεί να κάνει την επιχείρησή σας να διαφέρει από τις άλλες. Άλλωστε στόχος του content marketing είναι να δείξει στους εν δυνάμει πελάτες σας ότι γνωρίζετε πολύ καλά το αντικείμενό σας και ότι αποτελείτε μια από τις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο σας. 

Χρησιμοποιείται συχνά από επιχειρήσεις για την επίτευξη των ακόλουθων στόχων:

  • Προσέλκυση προσοχής και δημιουργία δυνητικών πελατών
  • Επέκταση της πελατειακής βάσης τους, δημιουργία ή αύξηση διαδικτυακών πωλήσεων
  • Αύξηση της αναγνωσιμότητας ή της αξιοπιστίας της επωνυμίας και συμμετοχή σε μια διαδικτυακή κοινότητα χρηστών. 

Το μάρκετινγκ περιεχομένου προσελκύει νέους πελάτες δημιουργώντας και μοιράζοντας πολύτιμο δωρεάν περιεχόμενο. Βοηθά τις εταιρείες να δημιουργήσουν μια κοινότητα ανθρώπων που την ακολουθούν και την εμπιστεύονται. Πράγμα που ενισχύει το Brand Name της εταιρείας και να την καθιστά βιώσιμη, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες στους καταναλωτές και δημιουργεί προθυμία, να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες στο μέλλον. 

Το μάρκετινγκ περιεχομένου ξεκινά με τον εντοπισμό των αναγκών του πελάτη. Στη συνέχεια, οι πληροφορίες μπορούν να παρουσιαστούν σε διάφορες μορφές, όπως ειδήσεις, άρθρα, βίντεο, white papers (επίσημα έγγραφα) , ηλεκτρονικά βιβλία (ebooks) , infographics , ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μελέτες περιπτώσεων, podcast , οδηγοί με οδηγίες, άρθρα ερωτήσεων και απαντήσεων, φωτογραφίες, ιστολόγια κ.λπ.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου απαιτεί συνεχή παράδοση μεγάλων ποσοτήτων περιεχομένου.

Αναλυτικότερα, κάποιες από τις διάφορες μορφές content που μπορούμε να δημιουργήσουμε:

Άρθρα – Blogging

Όταν το content & SEO πάνε μαζί, τότε πρόκειται για μια κατάσταση win-win που μπορεί να μας οδηγήσει σταδιακά μέχρι την πρώτη σελίδα της Google! Αναρτώντας ένα άρθρο ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο blog του site μας, θέτουμε τα θεμέλια για να χτίσουμε την φήμη και την αναγνωσιμότητά μας μακροπρόθεσμα. 

Infographics

Οι εικόνες από μόνες τους είναι ισχυρές, αλλά όταν προστίθενται και στατιστικά στοιχεία, η επίδρασή τους μεγαλώνει, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερη απήχηση σε αυτού του είδους τις δημοσιεύσεις. Τα infographics είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή, γιατί παρουσιάζουν μεγάλο όγκο πληροφορίας με εύχρηστο τρόπο, έτοιμο να «καταναλωθεί».

Case Studies

Τα case studies ανήκουν στα «δυνατά» είδη content. Αξιοποιώντας υπάρχοντα παραδείγματα της δουλειάς μας, μπορούμε να μιλήσουμε για την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας και να «αποδείξουμε», κατά κάποιον τρόπο, όσα υποσχόμαστε.

Videos

Η δημιουργία περιεχομένου με βίντεο έχει φανατικούς υποστηρικτές. Αρκεί να αναλογιστείς όλους τους content creators και την απίστευτη απήχηση του YouTube, για να πειστείς και να δώσεις μια ευκαιρία στην παραγωγή video περιεχομένου για την επιχείρησή σου.

eBooks

Τα eBooks προσφέρουν συνήθως μεγάλη αξία στους πελάτες μιας επιχείρησης. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν βέβαια και ως lead magnets, δηλαδή αν κάποιος δυνητικός πελάτης μας χρειαστεί να κάνει εγγραφή με το email του για να τα «κατεβάσει», εμείς βγαίνουμε διπλά κερδισμένοι!

Podcasts

Τα podcasts αξίζουν την προσοχή μας γιατί το κοινό αυξάνεται συνεχώς. Απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις ή συνομιλώντας με κάποιον καλεσμένο που είναι αυθεντία στο χώρο μας, αυξάνουμε την φήμη και την αξιοπιστία μας!

Social media

Η δημιουργία περιεχομένου στα social media είναι ίσως η πιο διαδεδομένη μέθοδος και αυτή με τις περισσότερες πιθανότητες να γίνει viral. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που ένα απλό Tik Tok video έχει οδηγήσει ολόκληρες εταιρείες σε έκρηξη ενδιαφέροντος και πωλήσεων!

Αυτοί είναι μόνο κάποιοι από τους τρόπους που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για μια ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing.

Μετρήστε τις προσπάθειές σας

Καλώς ή κακώς, τα περισσότερα metrics που συμβουλευόμαστε επικεντρώνονται σε αριθμούς και όχι στην αποτελεσματικότητα κάθε ενέργειας. Γι’ αυτό, για να δείτε την πραγματική απόδοση των ενεργειών σας σε σχέση με το content marketing, εκτός από τα νούμερα θα πρέπει να κοιτάτε και άλλους παράγοντες, όπως:

  • Την κατανάλωση
  • Τα shares (κοινοποιήσεις)
  • Τα leads (Υποψήφιους Πελάτες)
  • Τις πωλήσεις

Θα πρέπει να αναρωτηθείτε, πώς αλληλοεπιδρά το κοινό σας με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε κατά καιρούς; Πόσοι από τους ενδιαφερόμενους το βλέπουν; Ποιοι το μοιράζονται και γιατί; Ποιοι κάνουν το επόμενο βήμα και πραγματοποιούν κάποια ενέργεια;

Εάν δεν υπάρχουν στοιχεία για τα παραπάνω, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα metrics σας για να βελτιώσετε τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας ακόμα πιο ενδιαφέρον περιεχόμενο για το κοινό σας το οποίο να θέλουν να καταναλώσουν- μοιραστούν. Έπειτα μπορείτε να το δημοσιεύσετε στις πλατφόρμες που έχετε παρατηρήσει μεγαλύτερο engagement και να μετρήσετε την απόδοση των προσπάθειών σας ως προς την απόκτηση νέων leads και την μετατροπή τους σε πελάτες.

Tα πλεονεκτήματα του Content Marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου)

  • Το Content Marketing με αμεσότητα και ειλικρίνεια βοηθά τους δυνητικούς πελάτες να αποφασίσουν και να προχωρήσουν ταχύτερα στην αγορά των προϊόντων και των υπηρεσιών σας. Το κατάλληλο περιεχόμενο παρουσιάζει ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας, οδηγώντας βήμα-βήμα τον επισκέπτη του website – eshop στο να γίνει πελάτης σας.
  • Αποτελεί χαμηλού σχετικά κόστους τακτική για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση που πρέπει διαρκώς να ξοδεύετε για να έχετε νέους υποψήφιους πελάτες. Με το Content Marketing δημιουργείτε ένα δικό σας κανάλι προσέλκυσης υποψήφιων πελατών, το οποίο με το πέρασμα του χρόνου γίνεται όλο και πιο αποτελεσματικό.
  • Παρέχοντας χρήσιμες και αξιόλογες πληροφορίες στο κοινό σας, αναπτύσσετε σταθερές σχέσεις ανάμεσα στους υποψήφιους πελάτες και την εταιρεία σας. Προσφέροντας δωρεάν περιεχόμενο και συμβουλές κερδίζετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας αυξάνεται την προοπτική για περισσότερες πωλήσεις.
  • Είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική για να ξεχωρίσετε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, προσελκύοντας ένα μεγάλο αριθμό online επισκεπτών. Tο καλό περιεχόμενο είναι το αποτέλεσμα διαφόρων παραμέτρων.
  • Μπορείτε να προσελκύσετε και πολλούς απευθείας online επισκέπτες εκτός από τις μηχανές αναζήτησης. Εκτός από το να ξεχωρίσετε στις μηχανές αναζήτησης, το χρήσιμο περιεχόμενο που δημοσιεύετε στο website σας θα προσελκύσει και απευθείας online επισκέπτες.

Συμπεράσματα

Το Content Marketing είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος για να δημιουργηθεί αλληλεπίδραση (engagement) με τους χρήστες. Με το κατάλληλο περιεχόμενο προσεγγίζουμε το κοινό της επιχείρησης, χωρίς διαφήμιση, παρουσιάζοντας χρήσιμες – ενδιαφέρουσες πληροφορίες προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα (π.χ. αγορά προϊόντος, εγγραφές στο newsletter, Κλπ.).

Ο βασικός στόχος του content marketing είναι η δημιουργία και διανομή του περιεχομένου, μέσα από τα κατάλληλα κανάλια.

Όσο πιο χρήσιμο και ιδιαίτερο είναι το περιεχόμενο τόσο αυξάνεται η αναγνώριση και εκτίμηση του κοινού προς την επιχείρηση και το εταιρικό brand! Αξιόπιστες και χρήσιμες πληροφορίες σε όποια μορφή και αν προβάλλονται ενθαρρύνουν τους επισκέπτες και τους πελάτες  μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop να επιστρέψουν ξανά για περισσότερες πληροφορίες και για αγορές.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δημιουργεί ένα «ρεύμα» πελατών που δεν στερεύει ποτέ – αρκεί να το συντηρείτε συστηματικά με δημιουργικό τρόπο. 

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *