Email Marketing: Τι είναι, πως λειτουργεί και γιατί είναι χρήσιμο σε μια επιχείρηση

Το email marketing αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στη συνολική στρατηγική marketing μιας επιχείρησης. Ανήκει και αυτό στην μεγαλύτερη οικογένεια της επιστήμης του marketing και αφορά την χρήση του email ως μέσο για την προώθηση και ενημέρωση του αγοραστικού κοινού για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει ο διαφημιζόμενος.

Το Email Marketing είναι ο πιο οικονομικός, εύκολος και σίγουρος τρόπος να προσεγγίσεις το κοινό σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Είναι διαχρονικό, ασφαλές και έχει μετρήσιμα αποτελέσματα γιατί με τα εργαλεία email marketing μπορείς να έχεις πρόσβαση σε πλήρη στατιστικά στοιχεία.

 

Τι είναι το email marketing

To email marketing είναι ό,τι ακριβώς υποδηλώνει το όνομά του, δηλαδή marketing που πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Φυσικά όμως είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Η επιτυχία μιας email marketing στρατηγικής αφορά στη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες της επιχείρησής σας.

 

Η ιστορία του Email marketing

Η χρήση του Email marketing ξεκίνησε στις αρχές του 1990, όταν το internet άρχισε να γίνεται προσβάσιμο από μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Σταδιακά τόσο οι κάτοχοι ιστοσελίδων- eshop όσο και οι διαφημιστές, προωθούσαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους  μέσω email. Μάλιστα από το 1995 και μετά, το email marketing καθιερώθηκε ως ο βασικότερος τρόπος διαφήμισης.

 

Πλεονεκτήματα του email marketing

Χαμηλό κόστος

Για να εκτελέσετε επαγγελματικές καμπάνιες email marketing, το μόνο που χρειάζεστε είναι μια βασική στρατηγική και το σωστό εργαλείο που να σας επιτρέπει να δοκιμάσετε διάφορες τακτικές.

Τα επαγγελματικά προγράμματα email marketing προσφέρουν διάφορες επιλογές συνδρομής, ανάλογα με τον αριθμό των επαφών και τους στόχους κάθε καμπάνιας. Ακόμα και οι πιο απλές συνδρομές έχουν παροχές, όπως αυτόματoποιημένες απαντήσεις, διαφημίσεις στο Facebook, απεριόριστα emails και κανάλια με τα οποία μπορείτε να “χτίσετε” τη δική σας λίστα email.

Πλήρης έλεγχος

Σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι έχετε τον πλήρη έλεγχο σε κάθε πτυχή της επικοινωνίας με τους δυνητικούς πελάτες σας.

Επιπλέον, αν χρησιμοποιείτε ένα επαγγελματικό εργαλείο email marketing, τα email σας θα φτάσουν σε όλους τους παραλήπτες της λίστας σας.

 

Ευκολο στη χρήση

Το email marketing είναι από τις πιο απλές μορφές digital marketing. Ο σχεδιασμός, η αποθήκευση, η υλοποίηση και ο έλεγχος κάθε καμπάνιας είναι εύκολο να γίνουν. Πολλές εφαρμογές μαζικής αποστολής email, όπως το builderall, δίνουν την δυνατότητα να δημιουργήσετε, το δικό σας ηλεκτρονικό φυλλάδιο-newsletter, όπως εσείς θέλετε.

 

Στοχευμένη και εξατομικευμένη επικοινωνία

Οι περισσότεροι χρήστες προτιμούν το email marketing από άλλες μορφές ψηφιακής διαφήμισης. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καλά σχεδιασμένες καμπάνιες email marketing είναι συνήθως στα εισερχόμενα και οι χρήστες αποφασίζουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, για να τα ανοίξουν και να τα διαβάσουν.

Μπορείτε να συλλέξετε σχετικές πληροφορίες από τις επαφές σας κατά τη διαδικασία εγγραφής τους  και να τις χρησιμοποιήσετε.

Έτσι, κάθε μήνυμα θα είναι στοχευμένο και θα δίνει την αίσθηση του εξατομικευμένου, κάτι το οποίο αποτελεί βασικό στόχο σε κάθε στρατηγική marketing.

Εύκολη μέτρηση των αποτελεσμάτων

Μπορείτε να αποκτήσετε πλήρη έλεγχο των αποτελεσμάτων του email marketing, καθώς όλες οι email marketing πλατφόρμες παρέχουν στατιστικά στοιχεία.

Μπορείτε, επίσης, να ορίσετε στόχους για μεμονωμένες καμπάνιες, να παρακολουθείτε τις μετατροπές και να μετρήσετε την επιστροφή στην επένδυση (ROI).

Mobile friendly

Με την πλειονότητα των αγορών να γίνονται πλέον μέσω κινητών συσκευών, το να είναι μια καμπάνια marketing φιλική προς τις κινητές συσκευές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία της.

Υψηλό ROI

Το email marketing συνεχίζει να φέρνει την υψηλότερη επιστροφή στην επένδυση σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες μορφές digital marketing. Αν σχεδιάσετε μια σωστή στρατηγική, τα emails θα γίνουν αποδεδειγμένη πηγή εσόδων για την επιχείρησή σας.

Εφαρμογή σε ολόκληρο το sales funnel

Το email marketing βρίσκει εφαρμογή σε όλο το ταξίδι που κάνει ένας χρήστης από τη στιγμή που μαθαίνει για το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέχρι να γίνει πελάτης.

Συγκεκριμένα, οι καμπάνιες email marketing συμβάλλουν στο brand awareness και στην ανάδειξη των θετικών χαρακτηριστικών της επιχείρησης, ενώ βοηθούν το χρήστη να αντιληφθεί γιατί θα πρέπει να κάνει μια συγκεκριμένη αγορά.

 

Μειονεκτήματα Email Marketing

  1. Να χαρακτηριστείτε ως spammer. Όλοι μας λαμβάνουμε emails, για τα οποία δεν δώσαμε ποτέ την συγκατάθεση μας στους αποστολείς τους να μας στείλουν ενημερωτικά email. Εάν δεν έχετε πάρει την συγκατάθεση του παραλήπτη για να του στέλνετε email, θεωρήστε spammer. Εάν στέλνετε μηνύματα και «κουράζετε» τους παραλήπτες σας ή για παράδειγμα δεν δίνετε την δυνατότητα άμεσης διαγραφής από τις λίστες σας, μπορεί αυτό να οδηγήσει πολλούς παραλήπτες σε καταγγελίες. Επίσης, οι αγορασμένες λίστες με email, ελλοχεύουν τεράστιο νομικό κίνδυνο, εφ’ όσον δεν γνωρίζετε σε ποιον πραγματικά στέλνετε email.
  2. Φίλτρα spam. Επειδή πλέον τα spam μηνύματα είναι εκατομμύρια σε καθημερινή βάση, πολλοί πάροχοι ηλεκτρονικής αλληλογραφίας όπως Gmail, Hotmail, Yahoo και μεγάλοι ISP (Internet Service Providers), έχουν εξελιγμένα φίλτρα τα οποία αναγνωρίζουν τα email που δεν πληρούν κάποιες βασικές προδιαγραφές οδηγώντας τα απευθείας στον φάκελο «Ανεπιθύμητα»
  3. Εμφάνιση του newsletter. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι η κοινή εμφάνιση (συμβατότητα) του newsletter που θα φτιάξετε σε όλους τους email clients.

 

 

Γιατί το Email marketing είναι τόσο χρήσιμο και γιατί να το εντάξω  στην στρατηγική Marketing της επιχείρησής μου;

 

·        Το κόστος μιας Email καμπάνιας είναι πολύ χαμηλό

·        Το Email είναι μια διαπροσωπική μορφή επικοινωνίας και αποστέλλεται σε κάθε παραλήπτη προσωπικά.

·        Το Email μπορεί να αποφέρει μεγάλη απόδοση στην επιχείρηση σας.

·        Μπορείτε να αυξήσετε το κοινό που σας ακολουθεί και να διατηρήσετε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας.

 

Όλες οι ενέργειες marketing, οδηγούν στην ανάπτυξη των σχέσεων με τους πελάτες σας. Σίγουρα, υπάρχει ένας τελικός στόχος – η επιχείρηση επιθυμεί κάτι από τον πελάτη και ο πελάτης αντίστοιχα επιθυμεί κάτι από την επιχείρηση. Όμως, οι πιο χρήσιμες μορφές marketing είναι εκείνες που συμβάλλουν στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ των brands, των πελατών και των δυνητικών πελατών. Και εδώ είναι το σημείο στο οποίο το email marketing διαπρέπει.

Μέσω του email marketing, μπορείτε να μιλήσετε απευθείας σε κάθε πελάτη σας. Μπορείτε να τους στείλετε περιεχόμενο, προσφορές και ενημερώσεις που σχετίζονται με την λύση που θα τους παρέχει το προίον ή η υπηρεσία σας. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες τους σε ένα προσωπικό επίπεδο, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο που δημιουργείτε, προσωπικά για εκείνους. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το email είναι το καλύτερο εργαλείο για να προσελκύσετε νέους πελάτες αλλά και να διατηρήσετε την αφοσίωση των ήδη υπαρχόντων στην επιχείρησή σας.

 

Συμπεράσματα

Το email marketing μπορεί να αποτελέσει μια πολύ επιτυχημένη μορφή digital marketing. Εξακολουθεί να είναι μια από εκείνες τις πρακτικές που εφοδιάζουν την ανάπτυξη της επιχείρησης και αποδίδει μεγάλα ποσοστά ROI.

Όταν, μάλιστα, συνδυαστεί και με τα υπόλοιπα εργαλεία επικοινωνίας σας, μπορείτε να δημιουργήσετε το κλίμα εμπιστοσύνης που είναι τόσο σημαντικό και για εσάς αλλά και για τους πελάτες σας.

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *