Το sales funnel είναι ένας όρος του marketing, ο οποίος χρησιμοποιεί το σχήμα του χωνιού (funnel), για να περιγράψει τα στάδια της μετατροπής ενός επισκέπτη μίας ιστοσελίδας σε πελάτη.
Αν και το 79% των συνολικών leads δε μετατρέπεται συνήθως σε πωλήσεις, όπως δείχνουν πρόσφατες έρευνες, μία αποτελεσματική sales funnel marketing στρατηγική μπορεί να σας βοηθήσει, όχι μόνο να βελτιστοποιήσετε το conversion rate σας, αλλά και να αποκτήσετε καλύτερη αντίληψη της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών σας.

Είστε έτοιμοι να γνωρίσετε πώς λειτουργεί ένα sales funnel και πώς μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις και στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας;
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά…
Τι είναι τo sales funnel;
To sales funnel είναι ένα όρος που χρησιμοποιείται στο Inbound Marketing, για να περιγράψουμε το “ταξίδι” που διανύει ένας υποψήφιος πελάτης, μέχρι να πραγματοποιήσει μια οποιαδήποτε είδους μετατροπή, δηλαδή επίτευξη του στόχου που έχετε θέσει.
Αυτό το μοντέλο marketing, χρησιμοποιεί την έννοια του “χωνιού” (funnel) ως αναλογία και αυτό γιατί, κατά την διαδικασία του sales funnel, ένας μεγάλος αριθμός δυνητικών πελατών μπορεί να εισχωρήσουν στην ευρύτερη κορυφή του funnel, αλλά μόνο ένα ορισμένο κομμάτι αυτών θα καταλήξουν στο περιορισμένο χώρο του κάτω μέρους και θα οδηγηθούν εν τέλει στη μετατροπή.
Καθώς ένας επισκέπτης περνά από τα διάφορα στάδια του funnel, αυτό σηματοδοτεί και τη “βαθύτερη” αφοσίωσή του προς την απόφαση της αγοράς του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Οι επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο, το χρησιμοποιούν για να κατευθύνουν τις ενέργειες marketing προς κάθε στάδιο sales funnel.
Ποια είναι τα στάδια ενός sales funnel;
Τα στάδια ενός sales funnel διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία, αλλά γενικά χωρίζονται στις ακόλουθες τέσσερις ενότητες:
- Επίγνωση (Awareness). Αυτό το στάδιο περιλαμβάνει τον μεγαλύτερο αριθμό προοπτικών πελατών. Προσδιόρισαν ένα πρόβλημα, άρχισαν να αναζητούν μια λύση και αντιλαμβάνονται έναν οργανισμό μέσω του μάρκετινγκ περιεχομένου, μιας καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή άλλης οδού.
- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ (Interaction). Σε αυτό το στάδιο, ο αριθμός των προοπτικών πελατών αρχίζει να μειώνεται, αλλά η πιθανότητα μετατροπής πωλήσεων αυξάνεται. Αυτό είναι γενικά όταν ο πελάτης θα συνεργαστεί με τον οργανισμό και θα ζητήσει περισσότερες πληροφορίες. Ο υποψήφιος θα διεξάγει επίσης ανταγωνιστική έρευνα για να καθορίσει εάν το προϊόν του οργανισμού μπορεί να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες του.
- Ενδιαφέρον (Interest). Η προοπτική δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για τον οργανισμό αναζητώντας απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Αυτό το στάδιο της διαδικασίας μπορεί να περιλαμβάνει προσφορές πωλήσεων και περαιτέρω έρευνα σχετικά με τις διάφορες επιλογές που παρουσιάζει ο οργανισμός καθώς και την τιμολόγηση. Εάν ο πελάτης αρνηθεί να αγοράσει κάτι, παύει να προχωρά μέσω της διοχέτευσης.
- Δράση (Action). Όλα τα προηγούμενα στάδια της διοχέτευσης πωλήσεων κορυφώνονται στο τελικό βήμα — δράση. Σε αυτό το σημείο, ο πελάτης έχει αποφασίσει αν θα αγοράσει ή όχι το προϊόν. Εάν ο υποψήφιος πελάτης αρνηθεί να πραγματοποιήσει μια αγορά, ο οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλες τακτικές μάρκετινγκ για να διασφαλίσει ότι το προϊόν του παραμένει στο μυαλό.

Γιατί είναι σημαντική η εφαρμογή του sales funnel;
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η εφαρμογή μιας διοχέτευσης πωλήσεων (sales funnel) είναι σημαντική, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
- Δημιουργεί πελάτες. Το θέμα της διοχέτευσης πωλήσεων είναι να προσελκύσει το κοινό-στόχο μιας επιχείρησης και να μετακινήσει τα μέλη σε μια σειρά βημάτων που μπορεί τελικά να έχουν ως αποτέλεσμα να γίνουν πελάτες.
- Δημιουργεί παραπομπές (Affiliates- Referrals). Εκτός από την απόκτηση ενός βασικού κοινού-στόχου και μιας ομάδας πελατών, μια διοχέτευση πωλήσεων ωθεί επίσης ικανοποιημένους πελάτες να παραπέμπουν άλλους υποψήφιους πελάτες που προηγουμένως μπορεί να μην ανήκαν στο αρχικό κοινό- στόχο.
- Παρακολούθηση και Ανίχνευση (Monitor and Track). Μια διοχέτευση πωλήσεων δίνει τη δυνατότητα στους οργανισμούς να δουν πόσο καλά λειτουργεί κάθε βήμα της διαδικασίας πωλήσεων και να κάνουν προσαρμογές όπως απαιτείται. Αυτό βοηθά στην αποτελεσματική χρήση του χρόνου και των πόρων πωλήσεων. Η ώθηση των πελατών μέσω της διοχέτευσης πωλήσεων δημιουργεί χρήσιμα σχόλια.
- Εστιάζει τις προσπάθειες. Μια διοχέτευση πωλήσεων περιορίζει την εστίαση της επιχείρησης σε μια συγκεκριμένη ομάδα προοπτικών. Αυτό διευκολύνει την προσέγγιση των μελών του κοινού-στόχου και τη μετατροπή τους σε πελάτες όταν φτάσουν στο κάτω μέρος της διοχέτευσης. Μια διοχέτευση πωλήσεων μπορεί επίσης να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εξαλείψουν ακατάλληλες προοπτικές απαιτώντας από τους πιθανούς πελάτες να περάσουν από μια σειρά βημάτων που τελικά οδηγούν σε μια αγορά.
Σήμερα, μια επιτυχημένη εταιρεία βασίζεται τόσο στις πωλήσεις όσο και στο μάρκετινγκ για να καθοδηγήσει τον πελάτη μέσω της διοχέτευσης πωλήσεων και να χτίσει την αφοσίωση των πελατών, εκμεταλλευόμενη το μάρκετινγκ περιεχομένου, την ανάλυση δεδομένων πελατών και την αμφίδρομη επικοινωνία που παρέχει το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης .
Πώς να χτίσεις sales funnel για την επιχείρηση σου;
Αναλύστε τη συμπεριφορά του κοινού: Αυτό περιλαμβάνει τον καθορισμό του κοινού-στόχου των ατόμων που θα προσελκύσει στην κορυφή της χοάνης. Για μια επιχείρηση που βασίζεται στον ιστό αυτό μπορεί να σημαίνει ανάλυση των μετρήσεων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι υποψήφιοι χρησιμοποιούν τον ιστότοπο, συμπεριλαμβανομένου του τι βρίσκουν πιο δημοφιλές και του ποσοστού αναπήδησης που δείχνει τον χρόνο παραμονής τους στις ιστοσελίδες της επιχείρησης.
Κερδίστε την προσοχή του κοινού: Πρέπει να υπάρχει κάτι που να προσελκύει αρχικά το κοινό στη χοάνη. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει πλούσια μέσα όπως infographics και βίντεο ή διαφημίσεις.
Οδηγείστε το κοινό σε ένα συγκεκριμένο σημείο: Μόλις κερδηθεί η προσοχή τους, οι υποψήφιοι χρειάζονται ένα μέρος για να πάνε. Για μια επιχείρηση που βασίζεται στον ιστό, αυτό σημαίνει τη χρήση μιας ελκυστικής σελίδας προορισμού που συγκεντρώνει δεδομένα από την εμπειρία του χρήστη και διαθέτει μια πρόσκληση για δράση που κάνει την προοπτική να εμπλακεί.
Δημιουργία leads: Αφού ολοκληρωθούν τα τρία προηγούμενα βήματα, είναι σημαντικό να δημιουργείτε συνεχώς νέους leads για να τους προσθέσετε στη χοάνη. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία δημιουργίας leads που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να βοηθήσουν στην αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων των Salesforce, HubSpot και Leadformly.
Διατηρήστε τις σχέσεις: Αφού δημιουργηθούν και καταγραφούν οι leads (υποψήφιοι πελάτες), το πιο σημαντικό βήμα είναι να καλλιεργήσετε αυτές τις σχέσεις σε σταθερούς πελάτες. Το νόημα της χοάνης πωλήσεων είναι να δημιουργηθούν πελάτες.

Flywheel: Η εξέλιξη του Funnel
Όλα τα πράγματα στη ζωή εξελίσσονται και το ίδιο συνέβη και στα funnels. Ο χώρος των πωλήσεων και του μάρκετινγκ είναι απόλυτα δυναμικός, άλλωστε έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους, και πρέπει πάντα οι επιχειρήσεις να προσπαθούν να εξελίσσουν αλλά και να απλοποιούν τους τρόπους με τους οποίους προσεγγίζουν τους υποψήφιους πελάτες τους.
Εδώ και λίγο καιρό η HubSpot εισήγαγε ένα νέο μοντέλο, το οποίο ονόμασε Flywheel. Πρόκειται για ένα σύστημα που είναι πιο απλό (έχει λιγότερα στάδια) και είναι πιο αποδοτικό, καθώς στο κέντρο του είναι πλέον ο άνθρωπος και όχι οι διαδικασίες.
Τα στάδια του Flywheel
Όπως αναφέραμε, το μοντέλο αυτό είναι πιο απλό και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι έχει 3 στάδια. Ποια είναι όμως αυτά;

Attract
Σε αυτό το στάδιο, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία τους για να δημιουργήσουν περιεχόμενο αλλά και συζητήσεις – συνομιλίες που θα τις βοηθήσουν να αναπτύξουν ουσιαστικές σχέσεις με ανθρώπους που είναι οι ιδανικοί πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Engage
Το Flywheel μοντέλο έχει τον άνθρωπο στο επίκεντρο και αυτό αποδεικνύεται σε αυτό το στάδιο. Η επιχείρηση δημιουργεί μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες της προσφέροντας γνώση και λύσεις που αφορούν στους στόχους και τα προβλήματα των ατόμων αυτών.
Delight
Αυτό είναι το τελικό στάδιο όπου η επιχείρηση προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες της που είναι πολύτιμες και χρήσιμες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί κάνει τους πελάτες να επιτύχουν τους στόχους τους, ενώ παράλληλα γίνονται οι καλύτεροι διαφημιστές – προωθητές της επιχείρησής σας και να συνεισφέρουν σημαντικά στην ανάπτυξη της επιχείρησή σας.

Διαφορές Sales Funnel vs Flywheel
Sales Funnel:
Το ταξίδι ενός πελάτη από την ευαισθητοποίηση στη μετατροπή.
- Η μετατροπή είναι ο τελικός στόχος
- Χωρισμός μεταξύ πωλήσεων και μάρκετινγκ
- Πελάτης είναι η έξοδος στο τέλος
Flywheel:
Ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στις ανάγκες των πελατών
✓ Σε εξέλιξη
✓ Ομαδική εργασία
✓ Ο πελάτης είναι η είσοδος στο κέντρο
Πως ένα αποτελεσματικό sales funnel – flywheel επηρεάζει την επιχείρησή σας
To sales funnel αποτελεί μια σημαντική μονάδα μέτρησης της ευημερίας της εταιρείας σας. Σας προσφέρει μια σαφή εικόνα των ευκαιριών που έχετε στη διάθεση σας και των εσόδων που θα σημειωθούν τους επόμενους μήνες λειτουργίας.
Με άλλα λόγια, ένα sales funnel σας παρέχει μια πλήρη εικόνα σχετικά με το που βρίσκονται τα χρήματα που έχετε επενδύσει μέσα στο κύκλο πωλήσεών σας (sales cycle). Ένα καλά μεθοδικό μοντέλο sales funnel, οργανώνει όλες τις ενέργειες πωλήσεων και σας δίνει τον απόλυτο έλεγχο στα αποτελέσματα που θα επιτύχετε.
Εξοικονομήστε χρόνο εστιάζοντας στα ποιοτικά Leads, σε αυτά που έχουν αξία.
Ένα πολύ μεγάλο pipeline του funnel σας με υποψήφιους πελάτες μπορεί να ξεγελάσει οποιονδήποτε υπεύθυνο πωλήσεων αφού έτσι μπορεί να πιστεύετε πως έτσι θα πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει.
Στην πραγματικότητα, όμως, αυτά δεδομένα δεν έχουν καμία αξία από την στιγμή που δεν πολλαπλασιάζετε τις συμφωνίες σας (πωλήσεις). Η κατοχή ενός λειτουργικού funnel θα απομακρύνει έγκαιρα τα ακατάλληλα leads και θα αυξήσει τις προσπάθειές σας με τα ποιοτικά leads.
Μετακινήστε τις συναλλαγές στα επόμενα στάδια του funnel, πιο γρήγορα.
Όσο περισσότερη ανάλυση έχει γίνει στο μοντέλο του sales funnel, τόσο πιο εύκολο θα είναι για εσάς να εντοπίσετε συγκεκριμένα δεδομένα μέσα σε αυτό και, πιο συγκεκριμένα, πως να μετακινήσετε τα leads μέχρι το κάτω μέρος του.
Όλα αυτά σημαίνουν πως θα είστε σε θέση να επεξεργάζεστε τις πληροφορίες ταχύτερα, να απευθύνεστε κατευθείαν στις ανησυχίες των leads και ίσως να προβλέψετε εγκαίρως τις ανησυχίες τους. Αυτό θα βελτιώσει κατά πολύ τον χρόνο μεταξύ της αρχικής αλληλεπίδρασης του lead μέχρι το κλείσιμο της τελικής συμφωνίας (Πώληση).

Παρακολουθήστε τις μετρήσεις πωλήσεων που έχουν σημασία για την επιχείρησή σας.
Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες ενός funnel, είναι σημαντικός ο έλεγχος και η παρακολούθηση των metrics. Με αυτή τη μέθοδο διασφαλίζετε την ομαλή λειτουργία του, την ροή των πωλήσεων αλλά και ότι ο χρόνος σας δαπανάται αποτελεσματικά.
Τα σημαντικότερα metrics που κάθε επιχείρηση πρέπει να λαμβάνει υπόψη είναι τα εξής:
- Ο αριθμός των συμφωνιών του funnel
- Το μέσο μέγεθος των συμφωνιών του funnel
- To close ratio: το μέσο ποσοστό των συμφωνιών που ολοκληρώνονται
- Η ταχύτητα πωλήσεων: το ποσοστό διάρκειας μιας συμφωνίας πριν την ολοκλήρωσή της
Στο σημείο αυτό, η ύπαρξη ενός εύχρηστου και λειτουργικού CRM, μπορεί να σας λύσει τα χέρια. Ένα αποτελεσματικό σύστημα CRM σας επιτρέπει να καταχωρήσετε όλα αυτά τα δεδομένα, στα οποία μπορείτε να ανατρέξετε ανά πάσα στιγμή.
Επιπλέον, μπορείτε να προσαρμόσετε τα στάδια και τις ιδιότητες κάθε συμφωνίας εντός του funnel, ώστε να ταιριάξουν με την εταιρική σας διαδικασία πωλήσεων, χωρίς να χρειαστείτε κάποια βοήθεια. Συγκεντρώστε την απόλυτη προσοχή σας στην διαδικασία των πωλήσεων, αφήνοντας την ενημέρωση των δεδομένων στο CRM.
Μετρήσεις στο sales funnel
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν διάφορες μετρήσεις για να αναλύσουν και να βαθμολογήσουν δυνητικούς πελάτες και προοπτικές κατά τη διάρκεια του κύκλου πωλήσεων για να αξιολογήσουν την επιτυχία των ομάδων πωλήσεών τους.
Παραδείγματα μετρήσεων διαχείρισης δυνητικού πελάτη προς έσοδα περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
- Μέση αξία παραγγελίας. Αυτό δείχνει πόσα έσοδα δημιουργούνται κατά μέσο όρο με κάθε παραγγελία ή αγορά. Αυτό είναι σημαντικό γιατί δείχνει πόσο πολύτιμος είναι ο μέσος μεμονωμένος πελάτης.
- Αξία – διάρκεια ζωής πελάτη. Αυτό ποσοτικοποιεί την αξία κάθε ευκαιρίας πώλησης στη διοχέτευση.
- Ποσοστό μετατροπής. Αυτός είναι ο αριθμός των μετατροπών πελατών διαιρεμένος με τον συνολικό αριθμό των επισκεπτών του ιστότοπου ή εκείνων που έχουν αλληλεπιδράσει με το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης χωρίς να έχουν γίνει ακόμη πελάτης. Αυτό είναι το ποσοστό των δυνητικών πελατών που μετατρέπονται σε πελάτες.
- Είσοδοι. Αυτός είναι ο αριθμός των δυνητικών πελατών που εισέρχονται στη διοχέτευση κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.
- Παρακολούθηση. Αυτός είναι ο αριθμός των προοπτικών που ακολουθούν και ανταποκρίνονται στις αρχικές προσπάθειες μάρκετινγκ της επιχείρησης.
- Ρυθμός ροής. Ο βέλτιστος ρυθμός ροής είναι ο μέσος χρόνος που υπάρχουν οι απαγωγές σε κάθε στάδιο της χοάνης.
- Τα συνολικά έσοδα. Αυτό είναι το συνολικό ποσό εσόδων που δημιουργείται από όλες τις πωλήσεις σε μια δεδομένη περίοδο. Αυτό είναι ένα καλό μέτρο της συνολικής αποτελεσματικότητας των πωλήσεων.
- Ποσοστό επιτυχίας. Αυτό είναι το ποσοστό κλεισίματος συμφωνιών διαιρεμένο με τον συνολικό αριθμό των υπό εξέλιξη συμφωνιών.
Βελτιστοποίηση και διαχείριση του sales funnel
Εκτός από τις βέλτιστες πρακτικές που αναφέρονται παραπάνω, υπάρχουν αρκετές επιλογές λογισμικού αυτοματισμού μάρκετινγκ που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη διοχέτευση πωλήσεών τους, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
- Adobe Marketing Cloud. Αυτό το εργαλείο διατίθεται ως μέρος της σουίτας προϊόντων και υπηρεσιών του Adobe Experience Cloud και διαθέτει την πλατφόρμα Marketo Engagement.
- HubSpot Marketing Hub. Αυτό το λογισμικό διαχείρισης σχέσεων πελατών προσφέρει μάρκετινγκ, πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών.
- Salesforce Pardot. Αυτό το εργαλείο αυτοματισμού μάρκετινγκ προσφέρει δυνατότητες ανάλυσης.
Ορισμένες λειτουργίες που είναι χρήσιμες στο λογισμικό αυτοματοποίησης μάρκετινγκ και διοχέτευσης πωλήσεων περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
- Ενεργοποιημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτά μπορούν να αυτοματοποιηθούν και να ενεργοποιηθούν από τη συμπεριφορά περιήγησης ενός χρήστη .
- Ειδοποιήσεις SMS και push. Τα μηνύματα SMS και η ειδοποίηση push είναι αυτοματοποιημένα για καμπάνιες μάρκετινγκ για κινητά.
- Αναφορά απόδοσης επένδυσης (ROI). Η απόδοση της επένδυσης μπορεί να παρακολουθηθεί ως δείκτης της συνολικής υγείας της διοχέτευσης.
- Ηγετική διαχείριση. Μια σύνοψη δραστηριότητας δυνητικού πελάτη επιτρέπει την εκλεπτυσμένη στόχευση καμπάνιας.
- Διαχείριση προσφοράς. Ένας κατάλογος προσφορών που βασίζεται σε κανόνες επιτρέπει στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να αποδίδουν βάρος και να παρακολουθούν την παρουσίαση των προσφορών στους πελάτες.
- Lead Generation. Οι αυτοματοποιημένες λειτουργίες παρακολουθούν τις αλληλεπιδράσεις των πελατών με τις αυτοματοποιήσεις και τα ενσωματωμένα αυτοματοποιημένα σχέδια σελίδων προορισμού.
- Πίνακας ελέγχου πωλήσεων. Οι αναφορές και οι πίνακες ελέγχου παρέχουν εύκολη εμφάνιση της απόδοσης και της μέτρησης των πωλήσεων.
- Προτάσεις SEO. Προτάσεις για να κάνετε τις σελίδες προορισμού πιο ελκυστικές για τους πελάτες και να κάνετε τις αναρτήσεις ιστολογίου να έχουν καλύτερη απόδοση στις μηχανές αναζήτησης.
- Λειτουργίες επιμέλειας δεδομένων πελατών. Τα αναλυτικά στοιχεία και τα δεδομένα πελατών είναι βελτιστοποιημένα και οργανωμένα για ευκολία στη χρήση.
- Λειτουργίες σχολίων πελατών. Μπορείτε να ζητήσετε σχόλια μέσω email ή άλλων μέσων.
- Διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να παρακολουθούν τα σχόλια των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Πολλαπλές εκδόσεις. Τα διάφορα λογισμικά πωλήσεων και μάρκετινγκ μπορούν να προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα για τον κάθε μάρκετερ, ανάλογα με το επίπεδο και το μπάτζετ που θέλει να διαθέσει σε αυτά τα εργαλεία. Αυτό είναι από μια δωρεάν δοκιμαστική έκδοση, που συνήθως περιλαμβάνει μια μικρή έκδοση του προγράμματος με τα βασικά εργαλεία έως το επαγγελματικό σχέδιο που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του προγράμματος.
Συμπεράσματα
Συνοψίζοντας, μέσω ενός sales funnel, κατανοείτε το αγοραστικό ταξίδι του υποψήφιων πελατών σας.
Η δημιουργία και η βελτιστοποίηση ενός sales funnel απαιτεί χρόνο και προσπάθεια. Αλλά αποτελεί τον μοναδικό τρόπο για να επιβιώσετε σε μια ανταγωνιστική αγορά.
Στη σημερινή εποχή του πελάτη, το ταξίδι που κάνει ένας πελάτης — μερικές φορές αναφέρεται ως κύκλος ζωής του πελάτη.
Πολλοί ειδικοί προτείνουν το flywheel μοντέλο, το οποίο βάζει τον πελάτη στο επίκεντρο των προσπαθειών μάρκετινγκ ενός οργανισμού. Ωστόσο, σε αντίθεση με το flywheel μοντέλο, το μοντέλο της χοάνης πωλήσεων (Sales funnel), δίνει τη δυνατότητα σε μια επιχείρηση να είναι τόσο αναλυτική, όσο χρειάζεται στις προσπάθειές της για να μετατρέψει μια προοπτική σε πώληση.
Πολύ ωραίο άρθρο…έμαθα πολλά για τα funnels
πολύ καλό… έμαθα πολλά για το funnel